راه‌های مفید و سالم برای جوانی و چاقی صورت-راهبرد معاصر

راه‌های مفید و سالم برای جوانی و چاقی صورت

اگرچه افزایش وزن به طور خاص روی صورت دشوار‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود، اما افزایش بی خطر چربی یا عضله می‌تواند صورت فرد را چاق‌تر و پرتر نشان دهد. برخی تمرین‌ها و درمان‌های صورت نیز ممکن است کمک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 31
کد خبر: ۲۵۵۹۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ در برخی از مواقع و در زمان کاهش شدید وزن، صورت نیز به شدت لاغر می‌شود و شاید بتوان اولین نشانه‌های لاغری را در ابتدا از کاهش حجم چربی صورت دریافت. در یک سری از موارد نیز بالا رفتن سن به صور طبیعی باعث از بین رفتن تدریجی چربی‌های زیر پوست می‌شود. هر دوی این موارد باعث ایجا د حسی ناخوشایند در فرد می‌شود و وی را به یافتن راهکار‌هایی به منظور چاق‌تر و توپر‌تر کردن صورت متمایل می‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز، در این مطلب به روش‌های خانگی که افراد می‌توانند برای افزایش وزن روی صورت و عوامل مهمی که در این باره باید در نظر گرفته شوند و گزینه‌های پزشکی می‌پردازیم.

هنگام افزایش وزن طبیعی به طور خاص نمی‌توان صورت را هدف قرار داد. با این حال، افزایش وزن به طور کلی می‌تواند به افراد کمک کند تا چهره کامل تری داشته باشند. تمرین دادن عضلات نیز صورت می‌تواند آنها را قوی‌تر کند، که ممکن است صورت را پرتر نشان دهد. با این حال، برخی از افراد از تمرینات صورت برای کاهش وزن در صورت خود استفاده می‌کنند. این تمرینات به جای ظاهری چاق یا گرد می‌تواند منجر به ایجاد خطوط چهره مشخص‌تری شوند.

راه‌های سالم برای افزایش وزن
هر کسی که به دنبال افزایش وزن است باید اطمینان حاصل کند که رویکردی سالم در پیش گرفته. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن در روز می‌سوزاند است، انتخاب منابع خاصی از این کالری‌ها به فرد کمک می‌کند همزمان با افزایش وزن، سالم بماند.

غذا‌های غنی از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم
برخی غذا‌های سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق‌تر نگه دارند. گزینه‌های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه‌های خوبی از غذا‌ها برای انتخاب هستند:

دانه‌ها و آجیل: این منابع انرژی طبیعی کالری بالایی دارند، اما همچنین مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسید‌های چرب سالم را فراهم کرده و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهد.

شیر: معمولا شیر حیوانات کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی‌هایی مانند شیر‌های گیاهی، چای یا آب میوه دارد. شیر حیواناتی نظیر گاو و بز همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.

ماهی‌های چرب: سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد که ماهی‌های چرب آب‌های سرد محسوب می‌شوند حاوی کالری بیشتری از چربی‌های سالم نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت‌ها هستند. این چربی‌ها همچنین می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد.

فراورده‌های موضعی ممکن است پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت ممکن است از سلو ل‌های پوست در برابر پیری محافظت کند و در نتیجه پوست سالم به نظر خواهید رسید. با وجود اینکه برخی افراد معتقدند که فراورده‌های موضعی می‌توانند باعث افزایش وزن یا چاقی و توپری صورت شوند، هیچ مطالعه‌ای در این باره تا کنون انجام نشده است. با این حال، روش‌های رایج زیر معمولا برای امتحان کردن به دلیل عواارض جانبی کم‌تری که ایجاد می‌کنند بی‌خطرتر هستند.

عسل یا شکر
عسل و شکر هر دو مرطوب‌کننده‌های طبیعی هستند، به این معنی که رطوبت را از محیط بیرون می‌کشند و در پوست ذخیره می‌کنند. با این کار ممکن است ظاهر کامل‌تری به پوست صورت ببخشند. عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسید‌های آمینه مفید است. همانطور که در یک مقاله مروری در «Journal of Cosmetic Dermatology» اشاره شده عسل با کیفیت بالا همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید و دارای برخی خواص درمانی برای پوست است. استفاده منظم از عسل روی پوست ممکن است به تامین مواد مغذی برای سلول‌های پوست و محافظت از آن در برابر آسیب کمک کند.

روغن‌ها
برخی افراد ادعا می‌کنند که استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت ممکن است با ایجاد گونه‌های پرتر و حجیم‌تر به فرد کمک کند ظاهری جوان‌تر به دست آورد.

با این حال هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن روی صورت به توپری و چاقی آن کمک می‌کند. با این حال، همانطور که یک مطالعه در مجله بالینی و زیبایی پوست اشاره می‌کند، اسید‌های چرب ممکن است فضا‌های بین خارجی‌ترین لایه‌های سلول‌های پوست را پر کنند. روغن‌های خاصی ممکن است برای پوست مفید باشند، از جمله: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن بادام. واکنش پوست هر فردی به روغن‌های مختلف متفاوت است. هر کسی که قصد دارد روغن را روی صورت خود بمالد باید ابتدا آن را روی یک قسمت از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا باعث واکنش یا هر مشکل دیگری مانند آکنه می‌شود یا خیر.

ماسک‌های صورت
ماسک‌های صورت ممکن است رطوبت را به پوست بیاورند، که مخصوصا برای صورتی که به دلیل پیری لاغر به نظر می‌رسند مفید باشند.
بسیاری از ماسک‌های مختلف فروشگاهی از فرمول‌های خاصی برای مفید بودن پوست استفاده می‌کنند که اغلب شامل موادی مانند گلیسیرین، اوره، اسید هیالورونیک، لانولین، نفت خام و روغن معدنی هستند.

ورزش‌های صورت
انجام منظم تمرینات صورت ممکن است به افزایش حجم عضلات صورت کمک کند، که می‌تواند صورت را بزرگتر و چاق‌تر نشان دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ به بررسی تاثیر ورزش‌های صورت بر ظاهر پیری پرداخت. زنان بین ۴۰ تا ۶۵ سال که یک برنامه تمرینی روتین صورت شامل ۳۲ تمرین را به مدت ۲۰ هفته انجام دادند، بهبود‌هایی در ساختار صورت خود گزارش کردند. به طور خاص، گونه‌های بالا و پایین آنها پرتر به نظر می‌رسید. این مطالعه کوچک بود و مطالعات بیشتری برای تایید این ادعا‌ها ضروری است. با این حال، این باعث نمی‌شود که افراد به تمرین‌هایی مانند یوگای صورت برای پرکردن گونه‌های خود فکر نکنند. آنها همچنین می‌توانند فعالیت‌های دیگری را که شامل حرکت صورت است، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت، امتحان کنند.

آیا گزینه‌های پزشکی وجود دارد؟
اگر روش‌های طبیعی برای افزایش وزن روی صورت کارساز نباشد، برخی از افراد گزینه‌های پزشکی را در نظر می‌گیرند. افرادی که به دنبال افزایش وزن در صورت هستند ممکن است جراحی انتقال چربی را انتخاب کنند. در این روش جراحان چربی را از ناحیه دیگری از بدن گرفته و به صورت تزریق می‌کنند. گزینه دیگر استفاده از پرکننده‌های پوستی است. پزشکان به قسمتی از صورت، معمولا گونه‌ها، فیلر تزریق می‌کنند تا ظاهری چاق‌تر به چهره بدهد. برخی از افراد همچنین ممکن است بزرگ کردن گونه را برای یک راه حل دائمی‌تر در نظر بگیرند. در این شیوه جراحان یک ایمپلنت جامد را روی استخوان گونه قرار می‌دهند. البته، جراحی همیشه خطراتی را به همراه دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم‌گیری شخصی، مزایا و معایب آن را با پزشک در میان بگذارید. / همشهری آنلاین

کلمات کلیدی: چاقی صورت عسل
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار